• English
blog portalu odstresowani.pl
Najlepsze japońskie metody uspokojenia stanów nerwowych
icon clock Grudzień 2, 2018

Bez względu na to, jak bardzo starasz się nie stresować, czasami tak się dzieje. Tracisz pogodę ducha oraz spokój. Masz zły dzień, albo pecha a może wszyscy testują twoją cierpliwość.

W takich sytuacjach uczucie Zen opuszcza cię i potrzebujesz odrobiny pomocy, by przywrócić spokój. W takim momencie najlepiej odwołać się do mistrzów spokoju, którymi są Japończycy i którzy mają swoje sposoby na ponowną harmonię.

W każdej chwili, kiedy czujesz, że za chwilę wybuchniesz – zastosuj się do poniższych technik. Mimo, że nasze życie jest dosyć intensywne, zawsze znajdziemy chwilę na złość czy stres. A skoro znajdujemy kilka minut na niepotrzebne nerwy, to równie dobrze możemy poświęcić odrobinę czasu aby się zrelaksować. Wszyscy możemy uzależnić się od leków łagodzących stres, jednak poniższe metody są wolne od pigułek i gwarantują uspokojenie się.

 

Zwykła i prosta japońska metoda

 

Japończycy są znani z wiedzy na temat przepływu energii w naszych ciałach. Akupresura co prawda wywodzi się z Chin, ale i Japończykom nie jest obca. Chodzi o ucisk odpowiednich części ciała by zniwelować różnego rodzaju dolegliwości. Jest to proste i można sobie w ten sposób pomóc w każdym miejscu i o każdej porze – zawsze, kiedy występuje potrzeba.  Metoda jest dyskretna i nikt nie zauważy, że w danym momencie masz jakiś problem. Cała tajemnica tkwi w uciskach palców ręki. Tylko z pomocą kciuka i palca wskazującego drugiej dłoni. Ucisk każdego palca odpowiada za coś innego. Uciskanie kciuka jest przydatne w przypadku nudności, palca wskazującego gdy odczuwamy strach lub niepokój. Uciskanie palca środkowego działa kojąco gdy jesteśmy zdenerwowani lub wypełnia nas gniew a smutek,  nawet poczucie zagubienia, to zadanie dla palca serdecznego. Na koniec, lecz niemniej ważny mały palec, którego ucisk uspakaja.

 

Nigdy nie zapomnij oddychać

 

Będziesz zdumiony, jak dużo może ci pomóc oddychanie, szczególnie w chwilach stresu i nerwowości. Ponieważ testuje nas niesamowite napięcie, możemy zapomnieć o prawidłowym oddychaniu, uniemożliwiając naszemu mózgowi skorzystanie z najbardziej potrzebnego tlenu. Kiedy poczujesz napięcie, wdychaj i wydychaj powietrze, biorąc głębokie wdechy i używając spokojnego tempa. Natychmiast poczujesz się lepiej, obniży to ciśnienie krwi i wyeliminuje obecność kortyzolu, hormonu, który wywołuje uczucie rozdrażnienia.

 

Dobrze dobrane perfumy mogą pomóc ci się uspokoić

 

Pisałam już wcześniej o arteterapii (terapii poprzez sztukę), a słyszałeś kiedyś o aromaterapii? To naprawdę działa i możesz czerpać z niego korzyści wprost z perfum, których używasz. Zapach, który wybierzesz może towarzyszyć ci na co dzień lub jako aromat w krytycznych sytuacjach, który zawsze będzie pod ręką. Zapachy zawierające lawendę, jaśmin lub jagodlin wonny mogą czynić cuda w napiętych sytuacjach. A najlepsze jest to, że zawsze będą z tobą, tuż pod twoim nosem. Kto wie, może uda ci się uspokoić swoim zapachem również innych.  Unikaj jednak zbyt silnych perfum, które mogą mieć odwrotny skutek.

 

Muzyka jest najlepszą terapią

 

Nie ma nic lepszego niż słuchanie ulubionej muzyki, gdy czujesz się niekomfortowo. A dziś, dzięki smartfonom i słuchawkom, możesz cieszyć się ulubioną listą odtwarzania w dowolnym miejscu, nawet po kłopotliwym spotkaniu z szefem. Staraj się trzymać muzykę blisko siebie, może to być najlepsza i najtańsza terapia.

Nie zapomnij się śmiać

 

 

Śmiech jest w wielu wypadkach doskonałą terapią. Nie bój się tego robić. Zawsze staraj się uśmiechać w ciągu dnia. Nawet jeden delikatny uśmiech przyniesie pożądany efekt – spokój i lepsze samopoczucie. Powód, dla którego ta metoda jest tak skuteczna, polega na tym, że stymuluje ona mózg do uwalniania endorfin, czyli hormon szczęścia. Pamiętaj, że niekoniecznie musisz się śmiać w głos, wystarczy pozytywna myśl i dzień staje się lepszy. Dobry żart i śmieszne filmy są zawsze mile widziane.

Zasada może również dotyczyć uwalniania każdej emocji, np, złości. Zamiast dusić się we własnym gniewie – wykrzycz się i uwolnij od niechcianych emocji.  

Herbata, naturalny i skuteczny lek

 

 

Gorąca i parująca filiżanka ziołowej herbaty może naprawdę ożywić twoje zmysły i zmniejszyć stres. Najlepsze rezultaty przyniosą mieszanki naturalnej herbaty ziołowej, bez żadnych smaków i sztucznych aromatów. Jakikolwiek inny rodzaj herbaty może cię uspokoić, ponieważ jest to gorący napój, ale istnieje wiele ziół, które mają dodatkowe właściwości rozluźniające nerwy i zmniejszające napięcie, np. melisa czy kwiat lipy. Filiżanka herbaty może sprawić, że poczujesz się lepiej, więc nie zapomnij zafundować sobie jednej, szczególnie w najtrudniejszych momentach dnia. Dodaj trochę miodu, a także będziesz miał zdrowy napar.

Japonia słynie z ludzi długowiecznych, ich średnia długość życia to prawie 85 lat. Mogą się również pochwalić największą liczbą osób, które przekroczyły setkę. Wpływ na to może mieć lokalizacja, dieta, ale chyba przede wszystkim ich spokojny, poukładany styl życia, który maksymalnie stara się wyeliminować stres. Chyba się tam przeprowadzę.

icon facebook share icon twitter share

Dodaj komentarz

Bitnami