Stresująca praca w korpo

Świat biznesu ewoluował w ciągu ostatnich kilku dekad w taki sposób, że małe firmy stają się korporacyjne. Świat jest coraz bardziej przez nie zdominowany, a przez to coraz więcej ludzi pracuje w korporacjach.

Nasza współczesna kultura przepracowania wydaje się osiągać nowe wyżyny. Chociaż wiemy, że stres, zwłaszcza stres przewlekły, jest dla nas naprawdę zły , wielu z nas wciąż podświadomie przypisuje się ideałom społecznym, które mówią nam, że bycie „tak zajętym” i brak czasu na pracę poza pracą jest normalny, a nawet dobry. Teraz nowe badania potwierdzają to, co już zgadliśmy – większość pracowników jest zestresowana, zwłaszcza pracowników korporacyjnych.

Stres i świat korporacyjny

Jedną z podstawowych rzeczy towarzyszącą środowisku korporacyjnemu, jest stres, który przenosi nas na inny poziom środowiska zawodowego. Nieregularne posiłki, nieparzyste zmiany, niedostateczne godziny snu i wyjątkowo trudne sytuacje w pracy są nieodłączną częścią tego korporacyjnego świata. Mimo, że ścieżka zawodowa ogromnych koncernów wydaje się kusząca, to może doprowadzić do szeregu powikłań. Satysfakcja materialna ma się nijak do wyczerpania, które ostatecznie mogą doprowadzić do:

  • Depresji,
  • Cukrzycy
  • Nadciśnienia,
  • Astmy,
  • Migreny,
  • Kwasowość oraz innych problemów żołądkowo-jelitowych.

Metody radzenia sobie ze stresem w świecie korporacyjnym

W świecie korporacyjnym poziom stresu szybko wzrasta, a bardzo niewiele miejsc pracy rzeczywiście oferuje zdrową atmosferę. Dlatego musisz sam podjąć kroki, aby zmniejszyć stres. Oto kilka sposobów na uratowanie się przed pasożytem stresu.

  1. Często możesz czuć, że wszystko wokół szaleje w twoim miejscu pracy. Następnym razem, gdy będziesz miał takie wrażenie, spróbuj skupić się na wszystkim, co idzie dobrze. Niech optymizm wypełni twój dzień. Zachowaj spokój, wiedząc, że jego utrata spowoduje tylko krzywdę.
  2. W pracy, gdy brakuje godzin do osiągnięcia celu, prowadź listę rzeczy do zrobienia, aby zarządzać priorytetami w efektywny i zorganizowany sposób.
  3. Dla większości ludzi praca wydaje się pochłaniać całe życie. Nie pozwól, aby tak się stało za wszelką cenę. Zachowaj zdrową równowagę między biurem a osobistymi zobowiązaniami. Znajdź czas dla ludzi, których kochasz.
  4. Rób krótkie przerwy pomiędzy pracą, aby naładować swój poziom energii.
  5. Wypróbuj metody relaksu po pracy, na przykład długi spacer, gorącą kąpiel, jogę lub medytację .
  6. Oceń swoją pracę na koniec dnia, a także ustal harmonogram zadań do wykonania na dzień następny.
  7. Zaangażuj się w hobby, takie jak rysowanie, malowanie, taniec, ogrodnictwo lub muzyka, aby oderwać się od presji świata korporacyjnego.
Ewa Roszczenko
Autor artykułu:
Ewa Roszczenko