Proste sposoby na odstresowanie się i odpoczynek. Część pierwsza.

Jest dobry stres… i jest też ten zły. Czy znasz różnicę? Jaki jest twój stres? Ważnym jest, aby zdawać sobie sprawę, co tak naprawdę cię stresuje, a także w jaki sposób reagujesz na stres.

Stres jest dobry, bez względu jak to brzmi. Chroni w potrzebie i daje poczucie koncentracji. Motywuje do działania, a w nagłych wypadkach ratuje życie. Taki rodzaj stresu jest jak najbardziej wskazany i potrzebny.

Problem pojawia się, gdy pojawia się ten zły stres, który powoduje bóle fizyczne, psychiczne i emocjonalne. Może powodować nadmierną reakcję ciała i umysłu, powodując problemy z trawieniem, wahania masy ciała, choroby serca, depresję i wiele innych problemów.

Nadszedł czas, aby zarządzać dobrymi, złymi elemantami stresu. Oto kilka  wypróbowanych i prawdziwych sposobów radzenia sobie ze stresem, abyś mógł wejść na ścieżkę zdrowego i zrównoważonego życia.

Identyfikacja wyzwalaczy stresu

Rozpoznanie czynników wywołujących stresujące reakcje jest ważnym pierwszym krokiem w radzeniu sobie z nim. To prawda, że ​​usunięcie stresów życiowych może być niemożliwe, ale zidentyfikowanie stresorów oraz metody ich tłumienia, to umiejętność szczególnie pomocna w rozwiązywaniu podstawowych problemów.

Co cię stresuje? Jak na to reagujesz? Istnieje wiele fizycznych i psychicznych reakcji na stres, a każda jest inna w zależności od człowieka. Zrozumienie jest pierwszym krokiem do znalezienia spokoju i równowagi.

Trochę ruchu

Wysiłek fizyczny to sposób, aby zwalczać stresujące reakcje i zapobiegać ich powstawaniu w przyszłości. Kiedy utrzymujesz swoje ciało w szczytowej formie, czujesz się lżejszy i bardziej zenergetyzowany, a także przygotowany na radzenie sobie ze stresem życiowym.

Niezależnie od tego, jaki jest twój poziom sprawności fizycznej, kluczowym elementem jest po prostu codzienny ruch. Znajdź taką aktywność fizyczną, którą polubisz, może to być siłownia, spacer lub basen, ważny jest ruch.

Znajdź spokój każdego dnia

Medytacja jest jednym z najlepszych narzędzi, które przeciwdziałają stresowi.

W medytacji twoje ciało faktycznie uwalnia stres i odwraca efekty reakcji lotu lub walki. Wielokrotnie udowodniono, że ta praktyka skupionej na wewnątrz myśli, wraz z głębokim oddychaniem, zmniejsza czynniki ryzyka chorób serca, w tym wysokie ciśnienie krwi.

Krewni medytacji, tacy jak joga i modlitwa, są również skuteczni w relaksowaniu umysłu i ciała. Nie uważasz, że masz czas? Sprawdź  5-minutową medytację . Jak sama nazwa wskazuje, jest zaprojektowana, aby pomóc ci zredukować stres poprzez medytację zaledwie przez kilka minut.

Wizualizuj

Krótka wizualizacja może być najszybszą drogą do pozbycia się stresu. Po prostu poczuj się komfortowo w ciszy i wyobraź sobie osobę, miejsce lub rzecz, która cię uszczęśliwia. Takie wizualne wsparcie pomaga zredukować stres i poczuć oparcie.

To jeszcze nie koniec, w kolejnym artykule TUTAJ i TUTAJ znajdziesz jeszcze więcej sposobów na relaks i pozbycie się stresu.

Jedz świadomie

Odżywianie ciała odpowiednim pokarmem da ci energię, której potrzebujesz, aby poradzić sobie z problemami życiowymi, w tym ze stresem.

Nasze nastroje i nasza żywność są ze sobą ściśle powiązane. Dlatego, kiedy czujesz się zestresowany, automatycznie sięgasz po swoje ulubione jedzenie. Niemniej jednak ciasto czy ciasteczka na śniadanie nigdy nie są najlepszą opcją dla zdrowia.

Zdrowe odżywianie  poprawia energię, zwiększa produktywność i poprawia zdrowie fizyczne i psychiczne. Może również zaoszczędzić pieniądze. Unikaj fast foodów i trzymaj się owoców, warzyw i pokarmów bogatych w  kwasy tłuszczowe omega-3 , takich jak siemię lniane.

Kolejne sposoby znajdziesz TUTAJ i TUTAJ.

odstresowani_admin
Autor artykułu:
odstresowani_admin