Jak rzucić palenie?

Palenie – błogosławieństwo dla jednych i przekleństwo dla drugich. Jak się z tego uwolnić z tej „przyjemności?

1. Znajdź dobry powód

Aby uzyskać motywację, potrzebujesz silnego, osobistego powodu, aby rzucić palenie. Może to być ochrona twojej rodziny przed biernym paleniem lub zmniejszenie szansy na raka płuc, choroby serca lub inne schorzenia. Może to być po prostu chęć zdrowszego wyglądu i lepszego samopoczucia. Wybierz powód, który jest wystarczająco silny, aby przeważyć nad chęcią zapalenia.

2. Przygotuj się

To coś więcej niż tylko wyrzucanie papierosów. Palenie jest uzależnieniem. Mózg jest uzależniony od nikotyny. Bez tego przejdziesz przez wycofanie. Z góry ustaw wsparcie. Zapytaj swojego lekarza o wszystkie metody, które pomogą, takie jak lekcje rzucania palenia, aplikacje, porady, leki czy nawet hipnoza. Będziesz gotowy na dzień, w którym zdecydujesz się zrezygnować.

15 rzeczy, o których kobiety chcą aby mężczyźni wiedzieli ARTYKUŁ

3. Rozważ terapię nikotyną zastępczą

Kiedy rzucisz palenie, odstawienie nikotyny może spowodować bóle głowy, wpłynąć na nastrój lub zmniejszyć energię. Pragnienie „tylko jednego zaciągnięcia się” jest trudne. Nikotynowa terapia zastępcza może ograniczyć te pragnienia. Badania pokazują, że guma nikotynowa, pastylki do ssania i plastry zwiększają twoje szanse na sukces, gdy jesteś na drodze rzucania palenia.

4. Poczytaj o pigułkach na receptę

Leki mogą ograniczać apetyt, a także mogą sprawić, że palenie będzie mniej satysfakcjonujące, jeśli sięgniesz po papierosa. Inne leki mogą złagodzić objawy odstawienia, takie jak depresja lub problemy z koncentracją.

5. Oprzyj się na bliskich

Powiedz znajomym, rodzinie i innym osobom, z którymi jesteś blisko, że próbujesz rzucić palenie. Mogą zachęcać motywować cię do skończenia z nałogiem, zwłaszcza gdy kusi cię, żeby zapalić. Możesz także dołączyć do grupy wsparcia lub porozmawiać z doradcą. Terapia behawioralna to rodzaj poradnictwa, które pomaga zidentyfikować i trzymać się strategii rzucania palenia. Efekty mogą być widoczne już po kilku sesjach.

6. Uspokój się

Jednym z powodów, dla których ludzie palą, jest to, że nikotyna pomaga im się zrelaksować. Po rzuceniu palenia będziesz potrzebować nowych sposobów na odpoczynek. Istnieje wiele opcji. Możesz ćwiczyć, aby upuścić pary, posłuchać ulubionej muzyki, wyjść z przyjaciółmi, zafundować sobie masaż lub poświęcić czas na hobby. Staraj się unikać stresujących sytuacji w ciągu pierwszych kilku tygodni po rzuceniu palenia.

Proste sposoby na odstresowanie się ARTYKUŁ

7. Unikaj alkoholu i innych wyzwalaczy

Kiedy pijesz, trudniej jest trzymać się celu zakazu palenia, więc spróbuj ograniczyć alkohol. Podobnie, jeśli często palisz, pijąc kawę, przełącz się na herbatę na kilka tygodni. Jeśli zazwyczaj palisz po posiłkach, znajdź coś innego, na przykład mycie zębów, spacer, wysyłanie SMS-ów do przyjaciela lub gumę do żucia.

8. Czysty dom

Po wypaleniu ostatniego papierosa wyrzuć wszystkie popielniczki i zapalniczki. Upierz ubrania pachnące dymem i wyczyść dywany, zasłony i tapicerkę. Użyj odświeżaczy powietrza, aby pozbyć się zapachu papierosów. Jeśli palisz w samochodzie, oczyść go. Nie chcesz widzieć ani wąchać niczego, co przypomina ci o paleniu.

9. Próbuj i próbuj do skutku

Wiele osób próbuje kilka razy, zanim rzuci na dobre papierosy. Jeśli na powrót wrócisz do nałogu, nie zniechęcaj się. Zamiast tego zastanów się, co doprowadziło do twojego nawrotu. Mogły to być emocje lub otoczenie, w którym byłeś. Użyj go jako okazji do zwiększenia swojego zaangażowania w rzucenie palenia. Po podjęciu decyzji o ponownej próbie ustaw „datę zakończenia” w ciągu następnego miesiąca.

10. Uzależnij się od ruchu

Aktywność może ograniczyć łaknienie nikotyny i złagodzić niektóre objawy odstawienia. Kiedy chcesz sięgnąć po papierosa, zamiast tego załóż buty do biegania i ruszaj przed siebie. Nawet łagodne ćwiczenia, takie jak wyprowadzenie psa lub prace w ogrodzie, przynoszą wymierne skutki. Spalone kalorie zapobiegną również przyrostowi masy ciała, gdy rzucisz palenie.

11. Jedz owoce i warzywa

Nie próbuj diety podczas rezygnacji z papierosów. Zbyt wiele niedostatków może być powodem powrotu do nałogu. Zamiast tego trzymaj się dotychczasowej diety dodając do niej owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste i chude białka. Są dobre dla całego ciała.

Banany szczęście Ci dadzą ARTYKUŁ

12. Wybierz swoją nagrodę

Oprócz wszystkich korzyści zdrowotnych, jednym z przywilejów rezygnacji z papierosów jest dodatkowa gotówka, która dotychczas była przeznaczana na papierosy. Istnieją kalkulatory online, które pokazują, ile zaoszczędzisz. Nagradzaj siebie, wydając część jej na coś, co sprawi ci przyjemność.

13. Pamiętaj, że czas jest po twojej stronie

Gdy tylko rzucisz palenie, uzyskasz natychmiastowe korzyści zdrowotne. Po zaledwie 20 minutach tętno wraca do normy. W ciągu jednego dnia poziom tlenku węgla we krwi również spada do normalnego poziomu. W ciągu zaledwie 2-3 tygodni zaczniesz zmniejszać prawdopodobieństwo zawału serca. Na dłuższą metę zmniejszysz również ryzyko zachorowania na raka płuc i inne nowotwory.

odstresowani_admin
Autor artykułu:
odstresowani_admin