Proste sposoby na odstresowanie się i odpoczynek. Część druga.

Category sygnet

Pierwsze kilka sposobów na zmniejszenie stresu i odpoczynek jest TUTAJ, a teraz czas na kolejne.

Żuj gumę

W 2008 r.  przeprowadzono badania  na Uniwersytecie Swinburne w Melbourne w Australii, w których odkryto, że guma do żucia może zmniejszyć poziom kortyzolu w ślinie o 16% podczas łagodnego stresu i około 12% podczas umiarkowanego.

 Sen odpowiedniej jakości

Czy śpisz w nocy? Powinieneś. Sen  jest niezbędnym elementem zachowania zdrowia i siły i może pomóc lepiej radzić sobie ze stresującymi sytuacjami.

Pamiętaj, tylko dlatego, że jesteś w łóżku przez osiem godzin, nie oznacza to, że dostaniesz dobry sen. Upewnij się, że co noc odpoczywasz i regenerujesz siły, mając chłodne, ciemne i ciche otoczenie.

Otocz się roślinami

Rośliny to coś więcej niż tylko piękne oczyszczacze powietrza. Mogą również zmniejszać stres i niepokój –  szczególnie  rumianek, jaśmin, lawenda, majeranek i jarmułka.

Ustaw kilka doniczek z kwiatami na parapecie lub ususz ich kwiaty. W jednym i drugim przypadku zapach roślin zmniejszy stres i nada mieszkaniu przytulności.

Przytul kogoś

Naukowcy z Carnegie Mellon pod kierownictwem Sheldona Cohena odkryli, że uściski mogą chronić ludzi przed stresem i infekcją. Cohen  mówi,  że „bycie uściskanym przez zaufaną osobę może być skutecznym środkiem przekazywania wsparcia, a zwiększenie częstości uścisków może być skutecznym sposobem zmniejszenia szkodliwych skutków stresu”.

Wyjedź z miasta

Coroczne wakacje są dla dobre, ponieważ eliminują stresujące sytuacje. Ale nie każdy ma czas lub pieniądze, aby wyjechać za granicę lub zniknąć na miesiąc.

Nawet weekendowy wypad, taki jak biwakowanie lub odwiedziny przyjaciela czy członka rodziny, może być skuteczny, gdy trzeba się odprężyć.

Ćwicz wdzięczność

Jeśli chodzi o zwiększanie szczęścia, poprawę zdrowia i radzenie sobie ze stresem, nie ma takiej mocy jak wdzięczność.

Odbyły się liczne badania naukowe, w tym badania przeprowadzone przez znanych psychologów  Roberta Emmonsa i Michaela McCullougha . Odkryli, że ci, którzy świadomie koncentrują się na wdzięczności, doświadczają zarówno większego samopoczucia emocjonalnego, jak i zdrowia fizycznego niż ci, którzy tego nie robią.

Kilka kolejnych sposobów TUTAJ.

Avatar