Proste sposoby na odstresowanie się i odpoczynek. Część trzecia.

Category sygnet

Jeśli znasz część pierwszą (TUTAJ) i drugą (TUTAJ), to na pewno ucieszysz się na trzecią. Zapraszam.

Zorganizuj się

Bałagan i dezorganizacja powodują chaos i stres. Nie wierz mi? Jak bardzo byłeś zestresowany, kiedy nie mogłeś znaleźć kluczyków do samochodu czy komórki?

Pozbądź się śmieci, których już nie potrzebujesz, i zacznij organizować rzeczy, które masz, aby wiedzieć dokładnie, gdzie znajdują się potrzebne przedmioty.

Kolorowanki

To już nie tylko zajęcie dla dzieci. Wiele sklepów papierniczych i marketów posiada w swoim asortymencie kolorowanki dla dorosłych. Są to o wiele bardziej rozbudowane ilustracje do kolorowania, które ukoją najbardziej zszargane nerwy. Wymagają precyzji, a co za tym idzie skupienia. Dzięki temu nie przestajemy się skupiać na stresie i problemach, a zaczynamy na bogactwie kolorów i kompozycji. 

Dla bardziej mobilnych użytkowników są dostępne kolorowanki w formie aplikacji. Teraz możesz mieś swój antystres zawsze przy sobie.

Odpręż się na YouTube

Często stres nie pozwala nam na jakiekolwiek działanie, paraliżuje nas całkowicie i nie mamy ochoty na nic. Wtedy świetnym rozwiązaniem jest znalezienie wygodnej pozycji i wejście do bezkresnej otchłani materiałów wideo na YouTube.

Czy jakikolwiek stres jest wystarczająco silny by nie ustąpić filmikom z małymi kotkami? A może śmieszne wpadki uchwycone okiem kamery?

Nie ważne na co się zdecydujesz – stres nie ma szans.

Zielona herbata do dna

Zielona herbata jest bardzo kojąca – zawiera teaninę, aminokwas, który nadaje smak zielonej herbacie, a także sprzyja relaksowi. Uważa się również, że teanina jest antagonistą kofeiny, co oznacza, że ​​przeciwdziała stymulującym działaniom kofeiny. Tak więc pij zieloną herbatę i unikaj napojów zawierających kofeinę, ponieważ może wzmożyć reakcję na stres.

Stwórz pokój relaksacyjny

Wiele spa dysponuje pokojami relaksacyjnymi, w których można usiąść przed i po zabiegach. Pokój relaksacyjny nie musi być dosłownie „pokojem” – może to być przestrzeń w sypialni, ale przeznaczona wyłącznie na relaks. Możesz mieć naprawdę wygodne krzesło lub tapczan, przyćmione światła lub świece w pobliżu – cokolwiek lubisz i cię odpręża. To da ci możliwość dekompresji, z bardzo małym bodźcem – to jest kluczowe. Zapomnij o pracy, telefonie komórkowym i laptopie – to czas, aby się zrelaksować. Możesz przeczytać książkę lub czasopismo, ale chodzi o to, aby oczyścić umysł z czynników rozpraszających i stresujących.

Słuchanie muzyki

Słuchanie kojącej muzyki może być bardzo relaksujące – a w szczególności powolne tempa mogą wywołać spokojny stan umysłu. Może to być szczególnie korzystne, gdy przygotowujesz się do ciężkiego dnia w pracy lub gdy utkniesz w korku lub, lub gdy leżysz w łóżku, próbując uwolnić umysł od stresujących myśli. Co ciekawe, wykazano, że muzykoterapia jest pomocna w zmniejszaniu lęku związanego z procedurami medycznymi: jedno z ostatnich badań wykazało, że tętno i ciśnienie krwi znacząco zmniejszyły się wśród osób, które słuchały muzyki podczas kolonoskopii (grupa kontrolna nie doświadczyła żadnych zmian). 

Gorąca kąpiel

Ciepło rozluźnia mięśnie – a długa kąpiel może być również kojąca dla umysłu. Przygotuj swoje ulubione sole do kąpieli i mydła, weź poduszkę do kąpieli i udekoruj przestrzeń świecami. Możesz również stworzyć mini spa, dodając do gorącej kąpieli domowe zabiegi na twarz, dłonie i stopy.

Avatar