Wielki powrót do życia

Category sygnet

Każdy dzień przynosi nowe trudy, nowe wyzwania i z każdym dniem stajemy się coraz bardziej zmęczeni, wyczerpani i sfrustrowani. Brakuje nam energii i siły by żyć w pełni, a wystarczy tak niewiele by na nowo korzystać z życia.

  • Przestań oglądać wiadomości

Ostatnie czasy obfitują w dosyć brutalne doniesienia z kraju i ze świata. Rozboje, gwałty, akty terrorystyczne i napady z bronią w ręku. Wiedza na ten temat może nie zmieni świata, ale może zmienić człowieka. Bombardowanie negatywnymi informacjami sprawia, że przestajemy w końcu wierzyć w drugiego człowieka i zaczynamy postrzegać wszystkich, jako złych, podłych i nieczułych, a świat, jako niebezpieczne miejsce.

spongebob squarepants popcorn GIF
  • Odpuść zagadnienia, na które nie masz wpływu

Wiele spraw wywołuje w nas złość i negatywne emocje. Zła pogoda, korki, czy wojny na świecie, to zagadnienia, na które kompletnie nie mamy wpływu, a dosyć mocno nas dotykają. Czujemy frustrację nie mogąc nic na to poradzić. Dlatego najlepiej skupiać się na tym, nad czym faktycznie mamy kontrolę – nad naszymi emocjami, myślami i zachowaniem. Nasze emocje są dla nas namacalne i możemy je dowolnie modyfikować.

  • Dozuj emocje

Przyjęło się, że okazywanie emocji jest oznaką słabości, a jest zupełnie odwrotnie – pokazują naszą siłę. Nie ten jest najszczęśliwszy, który idzie z kamienną twarzą, ale ten, który potrafi śmiać się przez łzy. Należy oczywiście dozować uwalniane emocje, ale nigdy ich nie tłumić w sobie.

  • Postaw na aktywność

Nie trzeba od razu zapisywać się na siłownię i biegać codziennie rano. Celem zwiększenia aktywności jest po prostu sama aktywność. W czasie wysiłku fizycznego w naszym organizmie uwalniają się endorfiny, czyli hormon szczęścia, który wprawia nas w dobry nastrój. Zamień samochód na spacer bądź rower, wybierz schody zamiast windy, tańcz, gdy usłyszysz muzykę. Okazji jest mnóstwo, a czasami wystarczy kilka minut ruchu, by poczuć się lepiej. A jeśli przy okazji poprawi się nasza kondycja i ubędzie kilka centymetrów, to jest to kolejny powód do radości.

working out GIF
  • Naucz się działać mimo emocji i braku chęci

Nasze emocje, a głównie lęk często stają na przeszkodzie w działaniu. Boimy się porażki na tyle, że nawet nie próbujemy. Przed każdą decyzją przez głowę przelatuje nam sto najczarniejszych scenariuszy, a obawy są jedynie w naszej głowie. Warto realnie ocenić sytuację i zaryzykować, a efekt może nas miło zaskoczyć.

  • Skup się

Życie płynie bardzo szybko i często nie zdajemy sobie sprawy z tego, ile rzeczy mimowolnie nam umyka. A świat wokół nas jest przecież taki piękny. Stojąc w kolejce do kasy albo w korku, zamiast się denerwować czekaniem, wykorzystaj ten czas dla siebie. Rozejrzyj się dookoła w poszukiwaniu ciekawych barw, nazwij je i poczuj ich nasycenie. Skup się na różnych dźwiękach i poczuj fakturę trzymanych przedmiotów. Wykorzystaj ten czas dla siebie, zamiast przeciwko sobie.

  • Otaczaj się odpowiednimi ludźmi

Powiedzenie „Z kim przystajesz, takim się stajesz” ma w sobie dużo racji. Otaczanie się zmartwionymi i sfrustrowanymi ludźmi sprawia, że nam również zaczyna udzielać się ta aura i mimowolnie ciągnie nas to w dół. Osobom, którym wiecznie coś przeszkadza, zawsze są przygnębieni czy smutni, to niezbyt dobra opcja. Czasami wystarczy jeden szeroki uśmiech i miłe pozdrowienie, by dzień stał się lepszy.

  •  Nie zapominaj o swoich sukcesach

Człowiek jest zaprogramowany w ten sposób, by pamiętał o każdej najmniejszej porażce, a zapominał o największych sukcesach. W chwili zawahania nie przypominamy sobie o wygranych, ale o momentach, kiedy nam nie wyszło, a to skutecznie demotywuje. Warto przestawić się na pozytywne myślenie, które jest motywowane naszymi sukcesami, każdy nawet najmniejszy jest podpora utrzymującą nasze dobre samopoczucie.

Pokonaj stres z ODSTRESOWANI.PL. Śledź również nasz fanpage żeby nie przegapić nowości

Avatar